כיל; כל הזכויות שמורות 2018
כיל פועלת בהתאם למספר רב של הסכמים עם מגוון קבלנים בישראל, אשר במסגרת פעילותם ממוקמים בחצרות המפעלים של החברה. הסכמים אלה נוגעים בדרך כלל לתחומים המצריכים מומחיות ספציפית, כגון אבטחה, אריזה, תחזוקה, הסעדה וניקיון וכו'.
על-פי החלטת דירקטוריון כיל מחודש אוקטובר 2004, קבלנים בהתקשרויות לטווח העולה של ששה חודשים ואשר עובדיהם מספקים שירות בהיקף משרה של מעל 50% נדרשים לחתום על נספח מיוחד העוסק בתנאי העסקה נאותים לעובדיהם.
הדרישות הנכלל בנספח זה כוללות, בין היתר:
כל הסוגיות הנוגעות למדיניות זו וליישומה מטופלות על-ידי ארגון הרכש הגלובלי של כיל בישראל. גובשו נהלים אחידים ליישום ואכיפת המדיניות, המבוצעים באורח דומה בכל אתרי כיל, מה שמאפשר לחברה לקיים אכיפה מרבית לטווח ארוך במהלך עבודתה עם קבלנים.
חברות הקבלן עוברות ביקורת על-ידי רואה חשבון חיצוני.
על מנת לוודא שחברות קבלן פועלות על-פי דיני העבודה שקבעה המדינה ועל-פי דרישות כיל, עורכת החברה ביקורות באמצעות רואה חשבון חיצוני שכיל מעסיקה את שירותיו. במסגרת התהליך נבחנת, בצורה מדגמית ועל בסיס שנתי, מידת ציותם של קבלנים לתנאי הסף שנקבעו במסגרת הנספח.
הנספח מחייב גם את רואה החשבון של חברת הקבלן לקיים בדיקה פנימית של תנאי ההעסקה של עובדיו ולהגיש דיווח חצי-שנתי. הביקורת נערכת בהתאם לנהלי ביקורת מקובלים על מנת להשיג מידה סבירה של ביטחון שהנתונים המוצגים אינם כוללים שגיאות מהותיות כלשהן.
החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, אשר נכנס לתוקף בשנת 2013, הוסיף רובד נוסף ומשלים למנגנוני אכיפת תנאי ההעסקה ההוגנים בחברות קבלן, אשר כיל עושה בהם שימוש זה מכבר. במסגרת תוכנית האכיפה של החברה, עורכת כיל ביקורות של קבלניה הכפופים לתחולת החוק, משמע קבלני ניקיון, הסעדה ואבטחה. ממצאי הביקורת, הכוללים פרטים בדבר הליקויים, שמות העובדים הרלוונטיים, היקף הליקויים שנמצאו ובקשה לתיקון הליקויים – מועברים במלואם לקבלן.
במהלך 2014 נחתמו שני צווי הרחבה על-ידי משרד הכלכלה ומשרד האוצר. צווי ההרחבה מוסיפים הטבות סוציאליות נוספות לעובדי קבלן בתחום הניקיון והאבטחה. חלק מהטבות אלה נכלל זה כבר בחוזים שנחתמו עם קבלנים רלוונטיים של כיל, ונכלל בביקורת שנערכו בעניין זה. בעקבות פרסומם של צווים אלו שילבה כיל את ההטבות החדשות במסגרת הדרישות הקיימות ביחס לקבלנים הרלוונטיים.